Strona 2 z 3

Re: IDENT Error - UNINITIATE!

PostWysłany: 2015-01-23, 12:15
przez bronek280283
Chciałbym coś wyjaśnić, sprawdziłem jeszcze raz co się stanie gdy wgramy do naszego GM990 wersję od innego Sparka, w tym przypadku przy starcie systemu mamy komunikat "Ident error, STB model" bardzo przepraszam za wprowadzenie w błąd innych użytkowników :oops:

Re: IDENT Error - UNINITIATE!

PostWysłany: 2015-04-09, 21:36
przez yakuzja
Odświeżę temat troszkę :)

Nie wiem czy tak wolno, ale proszę nie banować ;) Tutaj masz instrukcje (dla msatek) jak wgrywać image, bootloadery itp. http://chomikuj.pl/yakuzja/Golden+Media+990+%28GM990%29

Sorry, że na chomiku, ale nie mam już tego (chyba - opcja wyszukaj) na dysku. Tam są PDF'y jak wgrać image oraz potrzebne do tego programy.


Dekoder leży u mnie w szafie, może będę miał chwilę to znowu zacznę grzebać.

Wersja 1.2.74, obecna online testowo, powinna teoretycznie pomóc na ten problem. Testy trwają, dam znać.


Czekamy :)

Re: IDENT Error - UNINITIATE!

PostWysłany: 2015-04-10, 07:18
przez Jurek
Sprawdzona, tylko jest jeden problem - po wgraniu jej nie ma możliwości powrotu do starszych wersji. Zastanawiam się czy publikować, teoretycznie jest ok, ale z drugiej strony nie jesteśmy w stanie sprawdzić wszystkich opcji konfiguracji i urządzeń.

Re: IDENT Error - UNINITIATE!

PostWysłany: 2015-04-11, 11:34
przez yakuzja
Chodzi dokładnie o tą wersję: http://www.golden-media.net/media/softw ... 74_app.zip ??

GM_Spark_990_Reloaded_1.2.74_app.zip

Zaraz wrzucę do dekodera :)

Tylko jak ty ją wgrywasz ? Przez T-FTP potrzebuje dwóch plików mImage i userfsub.img, pierwszy da radę wyciągnąć z plików. Co z drugim ?

Brakuje userfsub.img.tar.gz ?!?

Z tego co czytałem na Niemieckich forach to Rescue Image kasuje całego flasha i wgrywa na nowo. Zgodnie z tą teorią walnięta jest chyba pamięć dekodera. Napisz mi jak wrzuciłeś wersję 1.2.74.

Re: IDENT Error - UNINITIATE!

PostWysłany: 2015-04-11, 12:48
przez bronek280283
Jurek napisał(a):Sprawdzona, tylko jest jeden problem - po wgraniu jej nie ma możliwości powrotu do starszych wersji.

Proszę o wyjaśnienie tego stanu, z poziomu usb bez problemu można wracać do każdej starszej wersji
yakuzja napisał(a):Chodzi dokładnie o tą wersję: http://www.golden-media.net/media/softw ... 74_app.zip ??

Chyba tak, ale to jest normalna wersja oprogramowania, ostatnia wersja ratunkowa to 1.2.65 :/


yakuzja napisał(a):Tylko jak ty ją wgrywasz ? Przez T-FTP potrzebuje dwóch plików mImage i userfsub.img, pierwszy da radę wyciągnąć z plików. Co z drugim ?

Brakuje userfsub.img.tar.gz ?!?

Nic nie brakuje, userfsub.img jest to skompresowany plik całej reszty plików, który jest tylko w oprogramowaniu ratunkowym

Re: IDENT Error - UNINITIATE!

PostWysłany: 2015-04-11, 15:02
przez yakuzja
Zawsze wgrywam przez T-FTP dwa pliki z rescue image:
1. mImage oraz 2. userfsub.img

Ten obraz: GM_Spark_990_Reloaded_1.2.74_app.zip to nie jest rescue image, jak wrzucę na TFTP to dekoder nie ściąga plików.

Obojętnie czy spakowane czy rozpakowane. W jaki sposób wgrałeś GM_Spark_990_Reloaded_1.2.74_app.zip ??

Upload przez USB Schemat:

ImageImage

A więc USB: Spark/ mImage oraz userfsub.img

tak samo przez T-FTP

dlatego pytam jakim cudem wgrywasz:

GM_Spark_990_Reloaded_1.2.74_app.zip mając IDENT Error - UNINITIATE! ??!!

w tym obrazie nie ma pliku: userfsub.img jeśli dam mu pojedyńcze pliki to i tak ich nie wgra ! A więc jak ?

Re: IDENT Error - UNINITIATE!

PostWysłany: 2015-04-11, 19:21
przez sq9
@ yakuzja
Masz ten tuner Golden Media Spark RELOADED :?: czy starą wersję :?:

Re: IDENT Error - UNINITIATE!

PostWysłany: 2015-04-11, 22:18
przez yakuzja
Starą - podawałem STIB: 09000700000186

Re: IDENT Error - UNINITIATE!

PostWysłany: 2015-04-12, 09:38
przez sq9
Problem można rozwiązać na dwa sposoby:
1. przejść na ENIGMA2 i sprawa jest załatwiona :idea:
2. tuner do serwisu i tam wymiana zepsutych części = koszty :idea:
tu temat z rozwiązaniem problemu (język rosyjski + rejestracja na forum)
http://www.ejtag.ru/viewtopic.php?f=15&t=443&start=390

Re: IDENT Error - UNINITIATE!

PostWysłany: 2015-04-12, 11:28
przez yakuzja
Dziękuję, biorę się za lekturę jednak z moim Rosyjskim nie jest najlepiej :) Zobaczymy które części :) Najważniejsze jest rozwiązanie problemu.

Re: IDENT Error - UNINITIATE!

PostWysłany: 2015-04-13, 16:41
przez bronek280283
Dziś sprawdziłem, że na dedykowanym FTP jest wersja rescue image Spark 1.2.74 golden :-) ucieszyło mnie to, gdyż za każdym razem musiałem wgrywać 1.2.65 i dopiero 1.2.74, a teraz tylko raz i wsio :-) bez problemu wróciłem do 1.2.73 więc ok :idea: znaczy można wracać do starszych wersji :-). Także @yakuzja ściągnij z FTP :

Adres: 195.244.27.37
Login: v91-spark
Hasło: gmspark

I testuj czy rozwiąże Twój problem ;-)

Re: IDENT Error - UNINITIATE!

PostWysłany: 2015-04-14, 12:18
przez Jurek
Z mojej korespondencji z Kolegą wynika, że nie rozwiązało Jego problemu. Tuner będzie u nas, pobawimy się układami pamięci i dam znać na forum.

Re: IDENT Error - UNINITIATE!

PostWysłany: 2015-04-21, 10:34
przez yakuzja
Dekoder został naprawiony i wrócił do mnie. Wgrałem z pilota wersję 1.2.75 normalnie wgrał i bootował. Działa puki co dobrze :)

Mam nadzieje, że Jurek się pochwali wyczynem ^^ Najwyżej zmuszony będę rozkręcić dekoder i zrobić parę zdjęć ;)

Re: IDENT Error - UNINITIATE!

PostWysłany: 2015-04-21, 11:59
przez bronek280283
No to git :-P Też jestem ciekaw co było tego stanu rzeczy :-D

Re: IDENT Error - UNINITIATE!

PostWysłany: 2015-04-22, 08:27
przez Jurek
W 990 są 2 dedykowane układy pamięci odpowiedzialne za indentyfikację wersji sprzętu (czyli czy to jest GM czy inny dystrybutor) oraz weryfikację oprogramowania. Z dotychczasowych doświadczeń wynika, że przypadkowe lub celowe wgranie innej wersji softu, zabawa z "oszukiwaniem" ID tunera czy też zwykłe uszkodzenie jednego z tych układów powoduje wspomniany problem.

Rozwiązanie zastosowane w powyższym przykładzie to po prostu wymiana obu tych układów i nastepnie wgranie specjalnego softu "bazowego". UWAGA: układy muszą być wstępnie zaprogramowane. Mogę oczywiście udostepnić zdjęcia i typy układów, ale ze względu na zastrzeżenie producenta nie mogę udostepnić ani obrazu tych pamięci ani softu.

W wielu krajach ten problem nie występuje. Daleki jestem od szukania teorii spiskowych, chociaż da się zrzucić logi i sprawdzić co użytkownik robił. Wychodzimy z założenia, że dopóki nie jest to masowe, możemy w ramach opieki nad klientami rozwiązywac ten problem praktycznie po kosztach. I tego się trzymajmy.